NuFFnANg

Friday, March 19, 2010

ANak AyaM KamPuNG YanG AkU JuAl



Salam Buat semua ini le rupa anak ayam kampung yang aku jual.....Baka Ayam Kampung yang berkualiti berkaki kuning dan hitam pendek.Kebanyakan Pembeli yang beli anak ayam kampung dari aku semuanya puas hati.Kadar kematian yang kurang(tu pun penjagaan kena betul le)So far x de yang complint.Alhamdulilah pesanan semakin banyak.Ini menunjukkan bahawa pasaran ayam kampung amat menggalakkan.Kalu anda nak oder jangan segan2 call aku...no aku korang boleh dpt disebelah kiri blog ni.Anak ayam kampung yang dalam gambar ni bukan anak ayam kampung asli..tapi kacuk..kalu tengok rupanya sama mcm yang asli.Ini adalah kerana anak ayam ni dikacukakan dengan baka ayam ori dan ayam kampung baka europe yang telah dikacukkan dgn ayam kampung asli.Sbb tu rupanya agak seiras ayam kampung asli..Kalu yang baru pertama kali tgk ayam pasti x boleh beza kan.Tambahan pulak anak ayam ni boleh terbang. dan mempunyai sifat2 ayam kampung asli.Kalu kacuk yang kebanyakkan dibela x boleh terbang dan berkaki kuning tebal panjang sbb tu customer banyak puas hati kerana diaorg boleh jual sebagai ayam kampung.Harga nya boleh le dijual lebih sedikit berbanding ayam kampung kaki tebal panjang.Yang anak ayam kacuk ni menjadi rebutan perniaga perniaga cina.Katanya ia berkualiti...tu yang dikatakan oleh penternak yang ambil anak ayam dgn aku.Sebagai Breeder aku amat berpuas hati

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.