NuFFnANg

Saturday, March 7, 2009

Kennedy's Farm

Hari ni aku gi melawat Ladang ternakan Kennedy.Ladang ni sebenarnya adalah ladang utk pertunjukan je...ada le beberapa ekor ayam,Turkey,Kambing,burung merak,arnab dan rusa.Ayam pula terdapat beberapa jenis ayam.Jenis jenis yang terdapat di Ladang ni adalah seperti Indonesia batam,Ayam Serama,Ayam bulu terbalik dan sebagainya(aku pun tak tau nama jenis apa entah).Di LAdang Jenneday's ni kalu nak masuk tengok kena bayar.So aku dengan Nazri bayar seorg euro 8.00(kalu duit malaysia seorang RM40).Ladangan ternakkan ni Dia buat cantik juga.Kalu di Muim Summer(panas)ramai group budak-budak sekolah datang melawat.Even Pelancong pun ramai juuga yang datang.Aku sempat bersembang dengan Tuan Punya Ladang Mr kennedy tu.Dia kata Peniagaan Ternakan ini dah lebih 20 tahun.(lama juga tu,aku masih sekolah lagi waktu tu hehehhe)Tapi di Musim Winter(sejuk)Ladang ini ditutup untuk tontonan Awam.

Gambar ni Untuk Budak buadak bermain di waktu Summer




Ini adalah Ayam Batam Indonesia.Agaknya ramai orang Putih ni tak kenal Ayam Indon.DIsini MEreka PAnggil Batam Indonesia.Aku cakap kat Owner tu di Malaysia kita panggila ayam kampung.Dia pun cuba sebut AYAM KAMPUNG tapi bunyinya pelik hahahhaa














No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.